vrijdag 29 oktober 2010

Natascha Kampusch of Sabine Dardenne?


Dit boek gaat over een Oostenrijks meisje die 8 jaar lang ontvoerd is geweest door Wolfgang Priklopil. Ze is ontsnapt op 23 augustus 2006. Door dit boek te schrijven, heeft ze toch al een deel kunnen verwerken.







Sabine Dardenne - Ik was twaalf en ik fietste naar school.
Sabine Dardenne is een Waals meisje die op twaalfjarige leeftijd, toen zij op weg was naar school werd ontvoerd door de Belgische crimineel Marc Dutroux . Sabine  overleefde de gevangenschap van 80 dagen. Na haar bevrijding werden vier andere slachtoffers, dood teruggevonden.




Dit zijn twee boeken waarvan ik al enkele reportages heb gezien, en het lijkt mij wel eens tof heel hun verhaal nog eens te kunnen lezen. Iedereen heeft al van deze meisjes gehoord, maar ik zou graag het verhaal willen volgen door hun ogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten