zondag 23 januari 2011

De pijnlijke dood.

Wie bent u?’ riep hij. ‘Wat wilt u van mij?’ De man in zijn trainingspak deed zijn kap af en zegt: ‘ Mijn kind is vermoord en daar zal  jij voor boeten.’ Tom begreep niets van wat de persoon in het trainingspak zei en vroeg wat hij daar mee te maken had. ‘ Herinner je je vorig jaar 23 september nog?’, vroeg de persoon in het trainingspak. ‘Neen, wat zou er dan moeten gebeurd zijn?’ vroeg Tom. ‘Mooie café-uitbater ben jij. Jij hebt mijn zwangere vrouw dronken laten worden, en haar dan op straat gezet, waardoor ze haar dood terug hebben gevonden in een struikje.’ Tom herinnerde zich de avond opeens weer heel goed. Hij wou vertellen wat er die avond was gebeurd aan de man in het trainingspak. ‘Er was een jonge vrouw bij mij aan de toog komen zitten, ik wist niet eens dat ze zwanger was. Ze bleef maar drinken en toen had ik haar gezegd dat ze moest stoppen met drinken, en dat ik een taxi ging bell..’ De man in het trainingspak duwde Tom in de put. Tom spartelde en riep: ‘Ik zweer u dat ik er niets mee heb te maken! Ik wou haar alleen maar helpen!” Voordat Tom zijn onschuld kon uitleggen, sloeg de man hem met een schop. Op slag dood. De dag erna deed de kerkhofopzichter zijn ronde en vond het lijk van Tom.
Na veel onderzoeken bleek dat Tom onschuldig was. Van de dader geen spoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten